Open Shortest Path First
OSPF
ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကေတာ႔ အတုိဆုံးနဲ႔ အျမန္ဆုံးလမ္းေၾကာင္းကုိ ေရြးသြားတဲ႔ စနစ္ကုိေျပာတာပါ။
OSPF မွာ version 2 နဲ႔ version 3 ဆုိၿပီး version ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ version 2 က ipv4
အတြက္သုံးၿပီး version 3 ကေတာ႔ Ipv6 အတြက္သုံးတယ္။
OSPF ဟာ Link-State Protocol တစ္ခုျဖစ္တယ္။ Interior Gateway Protocols အဖြဲ႔ဝင္ေပါ႔။Link-State
ကေတာ႔ Link ဆုိတာ Interface ကုိရည္ညႊန္းၿပီး
State ဆုိတာကေတာ႔ အဲ႔ Interface ရဲ႕ အေျခအေနကုိေျပာတာပါ၊ OSPF မွာ အေကာင္းဆုံးလမ္းေၾကာင္းကုိေရြးတဲ႔
Algorithm ကေတာ႔ Dijkstra ဆုိတဲ႔ဆရာႀကီးကတီထြင္ခဲ႔တဲ႔
SPF Algorithm ကုိအသုံးျပဳပါတယ္။ OSPF က
Classless Protocol တစ္ခုျဖစ္တယ္။ Classless Protocol တစ္ခုျဖစ္တဲ႔ အတြက္ေၾကာင့္ VLSM
နဲ႔ summarization တုိ႔ကုိေထာက္ပံ႔တယ္။ ဒါေၾကာင့္ OSPF ရဲ႕ Definition ကုိေျပာရရင္
Open Standard Protocol တစ္ခုျဖစ္တယ္ဘဲေျပာေျပာ ၊ Link-State Protocol တစ္ခုျဖစ္တယ္ဘဲေျပာေျပာ
၊ Classless Protocol တစ္ခုျဖစ္ တယ္ဘဲေျပာေျပာ ကုိယ္ႀကိဳက္သလုိ Definition ဖြင့္ဆုိနုိင္တယ္။
ေနာက္တစ္ခုက
OSPF ကဘယ္လုိအလုပ္လုပ္လည္းဆုိရင္ Network တစ္ခုလုံးရဲ႕ Full Picture (Full
Diagram)ကုိ Keep လုပ္ၿပီးေတာ႔သြားတယ္။
Network ထဲမွာ ရွိတဲ႔ Router အလုံးတုိင္းမွာ Full Picture ႀကီးရွိတယ္။ Database ႀကီးေပါ႔ဗ်ာ။ ဘယ္
Network ကုိသြားခ်င္ရင္ေတာ႔ ဘယ္လမ္းေၾကာင္းက သြားလုိ႔ရတယ္ဆုိတဲ႔ ေျမပုံတစ္ခုေပါ႔ဗ်ာ။
ဥပမာေျပာရရင္ေတာ႔
Google Map တစ္ခု ၊ နုိင္ငံတစ္ခုရဲ႕ ေျမပုံတစ္ခ်ပ္လုိေပါ႔ဗ်ာ။ OSPF run ထားတဲ႔
Router တုိင္းက Neighbor ေအာင္ျမင္သြားရင္
Route information ေတြပုိ႔ၾကတယ္။ EIGRP မွာတုန္းက Neighbor ေအာင္ျမင္သြားရင္
Topology ထဲကုိ ထည့္ၾကတယ္။
OSPF မွာကအဲ႔လုိမဟုတ္ဘူး အကုန္လုံးကုိ သူ႕ Database ထဲကုိထည့္တယ္။ EIGRP ကသူ႔ရဲ႕ Neighbor ကပုိ႔တဲ႔
Route Information ေတြကုိသိမ္းထားတာ။ OSPF က Neighbor Router ရဲ႕ အေနာက္က Router အလုံး ၂၀၀ ျဖစ္ေနပေလ႔ေစ
အကုန္လုံးကုိ သူ႔ Database ထဲထည့္ထားတာ။ တကယ္လုိ႔
Router ကအလုံး ၂၀၀ ရွိရင္ အလုံး၂၀၀ စလုံးက Database ခြ်တ္စြတ္တူေနရတာ။ အကုန္လုံးက
Map တစ္ခုထဲကုိဘဲအသုံးျပဳရတဲ႔ ပုံစံေပါ႔ဗ်ာ။ အဲ႔ဒါကုိ Full Picture ကုိ Keep လုပ္တယ္လုိ႔ေခၚတယ္။
OSPF ကုိဘာေၾကာင့္သုံးသလဲ
OSPF ကုိဘာေၾကာင့္သုံးသလဲဆုိရင္...
1.Loop Free Topology
ပါလုိ႔။ (Loop Free Topology က Routing Protocol တုိင္းမွာပါပါတယ္။)
2. Standard Base တစ္ခုျဖစ္လုိ႔သုံးတယ္။
Standard Base ဆုိတာက မည္သည့္ Vendors မွာမဆုိ Run လုိ႔ရတယ္။
3. Scalability ျဖစ္တယ္။
Area ကုိ Hierarchical စနစ္နဲ႔သြားတယ္။
4.Fast Convergence ျဖစ္တယ္။
Convergence ဆုိတာက Down ေနတာကေနျပန္တက္လာတဲ႔အခ်ိန္။ EIGRP က Hello Packet ကုိ္ 5 second
ေနရင္တစ္ႀကိမ္ပုိ႔တယ္။ OSPF က Hello Packet ကုိ 10
second ေနရင္တစ္ႀကိမ္ပုိ႔တယ္။ EIGRP က ပုိျမန္တယ္လုိ႔ထင္ရေပမယ္႔ OSPF မွာက First Hello ဆုိၿပီးရွိတယ္။ sub second ဆုိတာက 1
second ကုိ အႀကိမ္တစ္ေထာင္ပုံ ဝန္းက်င္ေလာက္နဲ႔ညီမ်ွပါတယ္။
sub second ကုိ တစ္ခါပုိ႔တယ္ အဲ႔ေတာ႔ Neighbor down လား မ down လားဆုိတာကုိ 1 second မျပည့္ခင္သိရတယ္။
ပုံမွန္ 10 second ကုိ တစ္ႀကိမ္ပုိ႔ တာက Neighbor Maintenance လုပ္တယ္လုိ႔ေခၚတယ္။ 40 second ကေတာ႔
Dead Interval ေပါ႔။ 40 second ျပည့္လုိ႔မွ hello packet ျပန္မလာရင္ Routing Table
ထဲက ဖ်တ္ပလုိက္ပါတယ္။
5.Efficient Updating
ဟုိအရင္က RIP Protocol မွာဆုိရင္ Router
တစ္လုံးမွာ Route Path အေၾကာင္း 200 ရွိရင္ သူက တစ္ျခား Router ေတြကုိ အေၾကာင္း
200 ပုိ႔တယ္။ လက္ခံရတဲ႔ေကာင္ကလည္း အေၾကာင္း 200 စလုံးကုိ လက္ခံရတယ္။ OSPF ကေတာ႔အဲ႔လုိမဟုတ္ေတာ႔ဘူးဗ်။
ဥပမာ Router A နဲ႔ Router B ႏွစ္လုံးရွိတယ္ဆုိပါဆုိ႔။ Router A မွာ Route path အေၾကာင္း
200 ရွိတယ္ Router B မွာက Route path အေၾကာင္း 300 ရွိတယ္ဆုိရင္ Router B က Router
A ကုိ Route Information ပုိ႔တဲ႔အခ်ိန္ၾကရင္ သူရဲ႕ Database size ကုိတုိက္စစ္ၿပီးေတာ႔
လုိအပ္တဲ႔ အေၾကာင္း 100 ဘဲလက္ခံတယ္။ ပုိ႔တဲ႔ Router ကလည္း လုိအပ္တဲ႔ အေၾကာင္း 100 ကုိဘဲပုိ႔ေတာ႔တယ္။
အဲ႔ေတာ႔ Network Traffic နဲသြားတာေပါ႔။
6. ေနာက္ဆုံးတစ္ခ်က္ကေတာ႔ Bandwith ကုိအေျခခံၿပီးေတာ႔
Metric ကိုတြက္ခ်က္တယ္။ hop count ထက္ေတာ႔ သာတာေပါ႔ဗ်ာ။
အပိုင္း (၂) ဆက္ေရးပါဦးမည္။ :D
0 comments:
Post a Comment